vineri, 4 februarie 2011

PLANUL ȘI GHIDUL ORAȘULUI BUCUREȘTI”(IX)




Gara Filaret și Metalurgia Wolf (fragment plan din Ghid)
În 1869 se inaugurează linia de cale ferată București - Giurgiu, precum și Gara Filaret, prima gară din capitală (începând din 1960 va deveni autogară).

La 25 septembrie 1872: Se inaugurează Gara de Nord (pe atunci "Gara Targoviștii") și se dă în exploatare linia ferată București - Ploiești.


În1872 se dă în exploatare prima linie de tramvai cu cai ("tramcar"). Circula pe traseul
Gara de Nord - Calea Griviței - Strada Luterană - Teatrul Național - Piața Sfântul Gheorghe (dupa multe decenii de exploatare ultimele tramcare se retrag din circulație în 1929)

În 1894 se inaugurează prima linie de tramvai electric pe ruta Bd. Cotroceni - Obor, fiind printre primele din Europa.
În 1923 au fost achizitionate vagoane "THOMPSON - HOUSTON" si 2 convertizoare de 1000 kW/unitate de la firma "SIEMENS - SCHUCKERT"

Iarna în București 1920

SERVICII COMUNALE BUCUREȘTI 1923


Centrala diesel-electrică Filaret. A fost contruită în perioada 1906-1908 de Societatea de Gaz şi Electricitate pe terenul Uzinei de gaz de lângă acutalul parcul Carol I. Este prima centrală publică din Bucureşti. Ea ocupa o suprafaţă de circa 2.400 m.p. şi a fost echipată cu grupuri diesel-electrice. Darea în funcţiune s-a făcut la 1 sept. 1908. Generatoarele produceau curent trifazic 5000 V, 50 Hz. O dată cu centrala a fost dată în funcţiune şi reţeau de distribuţie de 208/120 V din centrul oraşului.

După:http://www.agir.ro/univers-ingineresc/patrimoniul_industrial_energetic__1247.html


Locul din Valea Plângerii (astăzi Parcul Tineretului) pentru depunerea gunoaielor comunale. Pentru transportul gunoaielor se utiliza în 1923 o linie de cale ferată îngustă.
(Fragment plan din Ghid)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu